FMLLE Invites: Angela Onuha & Andjani Triloki

FMLLE Invites is een nieuw evenement van FMLLE. Het is tijd om zowel online als offline in contact te komen met onze community en dat willen wij bereiken door middel van de FMLLE Invites evenementen.

Ieder evenement is anders, maar het doel is om de community bij elkaar te brengen.. Het kan van alles zijn; panels, workshops, lezingen, noem maar op.

Het eerste FMLLE Invites evenement vond plaats op 27 september 2018. Waar Chéréneffe Fleur, oprichster van FMLLE influencer en L’orealista Angela Onuoha en make-up artiest Andjani Triloki het hemd van het lijf vroeg over hun professie, the Instagram life en wat er allemaal komt kijken bij het hebben van een eigen onderneming.

Benieuwd wat er allemaal besproken is? Lees hier de highlights van de avond:

NETWERKEN IS KEY!
Het is erg belangrijk om te netwerken. Het is niet altijd even fun, maar voor bedrijven en merken is het belangrijk om een persoonlijkheid aan de Instagram handle te kunnen koppelen, want je bent meer dan je Instagram account. Persoonlijk contact blijft een belangrijke rol spelen.

ONLINE CONTACT
Naar events gaan is erg belangrijk; wat voor merken zijn er? Hoe kan je ze benaderen? Sommige bedrijven kunnen alleen per mail worden benaderd, maar de influencer wereld is zo groot dat een mailtje niet genoeg is. Vandaar dat een Skype meeting een slimme manier is om je persoonlijkheid te laten zien.

WEES BRUTAAL!
Wees niet te bescheiden. Vooral als je contact hebt met Amerikaanse merken. Als je te bescheiden bent, zetten ze er niet perse haast achter. Wees daarom wat brutaler en laat duidelijk weten dat je dit je werk is.

BEWAAK JE PERSONAL BRAND
Blijf altijd dicht bij jezelf. Weet waar je personal brand voor staat en probeer niet iets te zijn wat je niet bent, want mensen prikken daar doorheen.

Bewaak je eigen brand ook met de soort samenwerkingen die je aangaat. Als een brand niet dicht bij jou staat, komt het niet oprecht over en gaat het met tijd ook je volgers opvallen. Zeg niet tegen alles JA! Verkoop niet iets aan je community waar je niet achter staat.

Wees selectief met je merken. Iedere dag met verschillende merken werken kan je brand schenden.

LEES DE KLEINE LETTERS
Lees je contracten goed door en geef aan als je dingen wil laten aanpassen. Bedrijven staan er vaak voor open om dingen eruit te schrappen. Wel moet je dit aangeven, want bedrijven dekken zich het liefst zo goed in. Dus lees de kleine letters en laat iemand uit je omgeving je contracten ook doorlezen.

COLLAB
Werk samen met andere influencers als het maar oprecht is en met een commerciële insteek; zorg ervoor dat jullie er beide wat aan hebben.

Niet al je samenwerkingen hoeven betaald te zijn. Past het bij je merk? Samenwerkingen met de kracht van herhaling kunnen in de toekomst voor betaalde samenwerkingen zorgen.

Geen samenwerkingen? Maar wel producten uitgeprobeerd? Tag deze merken dan in je foto’s en stuur ze jouw content per DM. Als je dit vaker doet en zij dit opmerken, kan er altijd in de toekomst wat uitkomen.

TALENT
Is talent het allerbelangrijkste of is dat een deel van het totaal plaatje? Andjani vond dat je zonder talent niet ver komt, omdat je het in je vingers moet hebben zitten. Chéréneffe daarentegen vond dat het een combinatie was van talent en doorzettingsvermogen. Wat vinden jullie?

CONTACT
Om in contact te komen met merken zou je meerdere PR bedrijven kunnen mailen en jezelf kunnen introduceren. Daarnaast kan je hun vragen je op de perslijsten te zetten, zodat je altijd up to date bent over nieuwe producten en die er nog moeten komen (vooral handig voor bloggers/redacteurs).

Benader pas merken als je weet waar je personal brand voorstaat. Als je daar te vroeg mee begint kan dit je ook schaden!

Als je contact opneemt met een bedrijf, stuur dan geen standaard introductiemail, maar een goede pitch mail waar je duidelijk in vermeldt wie je bent, waar je ze over mailt en wat jij voor ze kan betekenen.

Activeer merken door middel van je eerste mail. Als je een merk mailt, verwerk dan hetgeen wat hun merk zo bijzonder maakt erin, zodat het merk weet waar je het over hebt en je duidelijk kan aantonen waarom het merk zo goed bij je past.

INTERACTIE
Als je jouw community wil vergroten op Instagram is interactie key! Het kost wat tijd, maar het is het ook waard. Bekijk soortgelijke Instagram accounts en like en reageer bij hun volgers. Als jouw content ongeveer hetzelfde is en van goede kwaliteit dan zal dit je helpen met jouw engagement.

Heb jij al veel van dit artikel opgestoken en baal je dat je het eerste FMLLE Invites event hebt gemist? Niet getreurd! Want in november organiseren wij alweer het tweede evenement. Wil je op de hoogte blijven van al het FMLLE nieuws en evenementen? Like onze Facebookpagina en volg ons op Instagram!

Bekijk hieronder de aftermovie van het eerste event en voor meer behind the scenes kun je de vlog van Chéréneffe bekijken:

Chéréneffe Fleur

CHÉRÉNEFFE FLEUR IS DE OPRICHTSTER VAN HET ONLINE PLATFORM FMLLE. HAAR DOEL IS HET CREËREN VAN INSPIRERENDE CONTENT VOOR VROUWEN VAN VERSCHILLENDE LEEFTIJDEN, AFKOMSTEN EN INTERESSES.

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond.

FMLLE is speciaal opgezet om vrouwen te voorzien van dagelijkse inspiratie en entertainment.

VOLG ONS OP

Meld je aan voor de nieuwsbrief!