Opening Hudson’s Bay Rotterdam trekt enthousiast publiek

Na tien maanden voorbereiden, opent vandaag eindelijk Hudson’s Bay in Rotterdam. Redactrice Jilliann Algera gaat op stap en geeft je de eerste indrukken van het warenhuis.

Nieuwsgierige blikken richten zich op spiksplinternieuwe pui van het vernieuwde V&D-pand aan de Hoogstraat in Rotterdam. Tegelijkertijd met de opening van de Hudson’s Bay, openen vandaag ook de Topshop & Topman en wordt de eerste Nederlandse winkel van de Saks OFF 5TH aan het Rotterdamse publiek geïntroduceerd. Klokslag tien uur wordt er met het doorknippen van het gigantische openingslint een signaal gegeven aan het publiek: het warenhuis is open.

Een nieuwsgierige mensenmassa verzamelt zich voor het nieuwe warenhuis

Rotterdamse nuchterheid
Na het applaus wordt duidelijk dat Hudson’s Bay te maken heeft met Rotterdamse nuchterheid: eerst zien, dan geloven. Niks geen rennend publiek of oorverdovend hoog gegil. De mensenmassa trekt rustig de winkel in. Het merendeel verzamelt zich eerst nog op de begane grond, maar nadat de eerste mensen de roltrap pakken, verspreidt het publiek zich over de vijf verdiepingen van het pand. Vanuit de kelder verleidt een DJ het publiek met een bezoek aan Hudson’s Bay’s outletdochter Saks OFF 5TH. Ook Topshop en Topman zetten muziek in en het werkt, want bij alledrie de winkels is het al gauw druk. Nieuwsgierigheid verandert in enthousiasme en enthousiasme in interesse. Het publiek is aangenaam verrast.

Natuurlijk
Terwijl de eerste verkopen en demonstraties worden gedaan, wordt één aspect van Hudson’s Bay’s strategie heel goed duidelijk: de verkopers zijn niet gescript. Store manager Ronald van Engeland legt uit: “Wij hebben met onze teamleden afgesproken ‘Be real’, dus iedereen mag zichzelf zijn, kleed zichzelf op zijn eigen manier en legt op zijn eigen manier contact met de gasten. Mensen zijn gewoon echt, iets wat je naar mijn mening bij veel andere winkels mist.” Hoe het team gaat  presteren, moet in de toekomst nog maar blijken. Voor nu hebben ze een positief effect op de sfeer.

 

Topshop-medewerkers verwelkomen het winkelend publiek

On the hunt for millennials
Hoewel de Hudson’s Bay zich voornamelijk richt op millennials (twintigers en jonge dertigers), wil de Canadese winkelketen vooral ‘millenial minded’ (ofwel jongdenkend) winkelpubliek trekken, zo laat Van Engeland aan FMLLE weten. Hun streven lijkt meteen bereikt te worden. In tegenstelling tot het vooral grijze winkelpubliek bij opening van de Amsterdamse Hudson’s Bay, is het Rotterdamse publiek een mooie mix aan jongvolwassenen en veertigers.

Look & Feel
Studentes en vriendinnen Roos ter Haar en Hannah Paardekoper zijn vooral onder de indruk van het open concept en het design van de Hudson’s Bay. “Het heeft iets weg van een concept store, maar dan ter grootte van de V&D,” bemerkt Ter Haar. Op de vraag of de meiden de oude V&D missen, antwoord Paardekoper: “Het grappige is dat ik gisteren op zoek was naar een agenda en niks kon vinden.Toen miste ik de V&D wel even, maar ik vind [de Hudson’s Bay] een stuk leuker en zie mezelf hier veel vaker winkelen.”

De schoenenafdeling op de begane grond is ruim en comfortabel opgezet

Het enige waar je de V&D nog een beetje aan zou kunnen herkennen zijn de roltrap en eetgelegenheid La Place. De plafonds zijn compleet gestript en open, waardoor de ruimtes een ietswat industriële look krijgen. Het hele pand is licht, met enige uitzondering op de mannenafdeling waar er een donkerdere, stoere sfeer heerst. Daarnaast is goed te zien dat van alle merken de meest nieuwe concepten zijn neergezet, iets wat Hudson’s Bay’s winkelervaring alleen maar bevordert.

Betaalbaar
Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH  vertalen de groeiende vraag naar betaalbare designermerken onder jongvolwassenen. Onder meer door influencers en YouTubers groeit de populariteit van designermerken, iets wat niet elke student met een bijbaantje zich kan veroorloven. “Bij Hudson’s Bay heb ik het gevoel dat ik designerkleding kan betalen. Als ik bij de Bijenkorf zou shoppen, zou ik veel langer moeten werken om iets te kunnen kopen,” vertelt studente Emma Rijnenberg.

Outlet Saks OFF 5TH loopt binnen korte tijd vol

De grand opening van Hudson’s Bay is op 22 september en belooft een feestelijke gelegenheid te worden. Wij zijn er in ieder geval bij. Jij ook?

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond.

FMLLE is speciaal opgezet om vrouwen te voorzien van dagelijkse inspiratie en entertainment.

VOLG ONS OP

Meld je aan voor de nieuwsbrief!