Een powerwoman, meer kunnen we er niet over zeggen. Chanelva is een vrouw van 27 jaar jong. Een dame met passie, een visie, een concept en een droom. Een droom dat zij vanaf 2012 waar probeert te maken. Ze is niet te stoppen en besteed geen aandacht aan de negativiteit. Op haar modelijn vind je vaak “good vibes only”, dit is een levensmotto wat ze altijd in haar achterhoofd houdt.

Chanelva is iemand die veel geleerd heeft door de jaren heen. Ze is opgegroeid met alleen haar moeder aan haar zijde. Haar moeder heeft haar altijd, tot op de dag van vandaag, gesteund. Omdat Chanelva en haar moeder het niet heel breed hadden, heeft ze op jonge leeftijd al geleerd om hard te werken voor haar geld. Hier heeft ze haar doorzettingsvermogen in het heden aan te danken.

Van kleins af aan wist Chanelva dat ze zich helemaal thuis voelde in de mode wereld. Vroeger tekende ze dagenlang poppetjes die allemaal een andere outfit aan kregen. Één voor het stappen, één voor het werken en één voor thuis. Natuurlijk was dit nog niet professioneel, maar ze heeft wel haar passie voor creëren meegenomen tijdens het opgroeien. Dit is ook terug te zien in haar eerste bijbaantjes. Het begon allemaal in de kledingwinkel Coolcat waar Chanelva op haar vijftiende is gaan werken. Hier kreeg zij al snel de gehele verantwoordelijkheid om de mannequins te stylen. Later is ze haar ervaring gaan uitbreiden bij winkels als Zara, Only, Vera Moda en Swarovski. Chanelva is afgestudeerd op MBO Fashion and Design, Dudok Hilversum. Ze is nooit verder gaan leren omdat ze niet gemaakt is om met d’r neus in de boeken te zitten. Chanelva is echt een doener!

In 2010 heeft Chanelva het TV programma Holland’s Best Fashion Designer gewonnen. Dit is een ervaring waar ze ontzettend veel van geleerd heeft. Een maand lang heeft zij, met al haar creativiteit, in een loft gezeten. “Ik was dagenlang gefocust. Dag en nacht bezig met concepten ontwikkelen, bedenkend wat het beste zou aansluiten bij mijn opdrachtgever.” Toen ze had gewonnen mocht ze mee naar Milaan, hier heeft Chanelva in samenwerking met Bjorn Borg een sport- en schoenenlijn uitgebracht. Omdat zij veel mensen heeft ontmoet in die tijd is haar netwerk erg uitgebreid. Niet onbelangrijk bij het starten van een eigen brand.

“Het starten van een bedrijf heeft dedicatie en passie nodig.”

Het is altijd lastig om een eigen bedrijf te starten. Ook bij mij is het niet komen aanwaaien. Ik ben naast het starten van mijn bedrijf nooit gestopt met werken. Het starten van een bedrijf heeft dedicatie en passie nodig. Hier had ik genoeg van. Ik werkte s nachts op Schiphol zodat ik overdag aan mijn eigen brand kon werken. Team no sleep! Ik heb Angel & Maclean gestart vanuit mijn eigen vermogen. Ik was constant bezig met geld verdienen en gelijk weer investeren.

Aan het begin ben je nog heel erg zoekende, je hebt niet alle tools beschikbaar om de stappen te zetten die nodig zijn. Het is zo ontzettend belangrijk dat je voor jezelf korte termijn doelstellingen zet. Je kan je niet alleen aan je eind visie houden. Het geeft voldoening wanneer je een deel van je korte termijn doelstellingen hebt behaald. Het leven loopt niet altijd hoe jij denkt dat het gaat lopen, zo kan je je doelstellingen altijd nog aanpassen. Je moet meegroeien met je eigen visie.

Buiten werk vind Chanelva het leuk om nieuwe plekjes te bezoeken, te lezen voor ontspanning of om tijd vrij te maken voor familie en vrienden. Ze vindt good vibes om je heen één van de belangrijkste dingen in het leven. Wanneer je goede energie om je heen hebt, kan je net een tandje hoger.

Dit is wie ik ben, mijn merk is een reflectie van mezelf.

Sinds de start van Angel & Maclean is Chanelva een fulltime Workaholic. Ze heeft tijden lang gewerkt naast het opstarten van haar bedrijf. Omdat het merk steeds populairder werd ging het combineren van twee banen niet meer. Van fulltime voor een baas werken, ging ze terug naar drie dagen werken en nu werkt ze fulltime voor zichzelf. Ze gaat met plezier naar  werk. “Dit is wie ik ben, mijn merk is een reflectie van mezelf.

Angel & Maclean is gestart met een simpele collectie van zes city T-Shirts. Ondertussen is dit uitgebreid tot verschillende collecties waar een grote vraag naar is. Uiteraard is het merk niet altijd een succes geweest. Het kostte veel moeite en passie. Omdat Chanelva altijd meer wil doen dan alleen kleding creëren richt zij haar merk op een identiteit. Elk stuk kleding representeert een persoon, “this is who I am”. Ze vindt dat iedereen een bijdrage aan de maatschappij mag leveren op zijn eigen manier, met eigen kracht en eigen identiteit. Angel & Maclean doet dit door middel van haar collecties.

Angel & Maclean. Een zeer unieke naam. Omdat het een unisex lijn is, slaan de twee namen op een mooie vrouw (Angel) en een stoere man (Maclean.) Het zijn namen die over de hele wereld uitgesproken kunnen worden. Dit is fijn voor wanneer het merk internationaal wordt. Ook is Maclean haar achternaam, een persoonlijke touch was precies wat ze zocht. Chanelva kon haar voornaam niet gebruiken omdat dat teveel op Chanel lijkt.

Angel & Maclean is een van de eerste merken die haar collectie unisex noemt, dit maakt het weer net wat unieker. Er is geen verschil tussen nationaliteiten en gender. Angel & Maclean is for all. Dit is terug te zien in de reclames. Er worden vaak modellen met verschillende tinten gebruikt, er worden geen groepen uitgesloten. Wel is het belangrijk dat het model zelfverzekerd is en een attitude heeft.

Dit jaar gaan we nog meer groeien, Angel & Maclean richt zich op de internationale markt. Zo gaan ze kennis maken met een frisse vernieuwe lijn van Angel & Maclean.

Hou je ogen open want dit merk is up and coming! Wees er als eerste bij en loop binnenkort met de hipste nieuwe collectie! Nieuwsgierig naar de merchandise van begin 2017? Neem dan een kijkje op www.angelmaclean.com

-Stay put, Chanelva and her Empire are coming for ya!-

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *