Meredith Wielingen is een 25-jarige fashion admirer en owner van DyaDya.nl. Minder dan een jaar geleden ging deze webshop online. Vandaag praten we met haar over haar business en headwraps.

Waarom heb je gekozen om een business op te starten waar de focus ligt op headwraps?
Het begon allemaal met een zoektocht naar een leuke en makkelijke protective style. Ik maakte de headwraps in het begin alleen voor mezelf. Ik ging naar de markt om leuke stoffen te halen, om vervolgens thuis achter de naaimachine te gaan zitten. Ik wilde stiekem al een tijdje een winkel of webshop. De complimentjes die ik over de headwraps kreeg gaven mij het zelfvertrouwen om nou eens eindelijk aan de slag te gaan.

Op welke manieren kunnen headwraps gebruikt worden? Is het meer een fashion statement, of?
Ik vind het wel mooi om dat in mijn outfit te verwerken. Het is voor mij ook meer een fashion statement, niet perse cultureel, maar ik kan er wel een beetje mijn roots mee laten zien.

Naast de webshop heb je ook een Instagram-account opgericht genaamd @headwraplovers. Zou je mij wat meer kunnen vertellen over dit initiatief?

Ik haal mijn inspiratie voornamelijk van Instagram. Er zijn veel vrouwen die mij inspireren. Ik wilde graag een pagina beginnen om andere vrouwen te empoweren en waar ik leuke headwrapstyles kon delen. Als ik vroeger de TV aanzette, dan zag ik mezelf niet echt terug. Sociale media maakt het makkelijk om je eigen platform te creëren. Door middel van een hashtag kan je al iemand vinden die op jou lijkt en dezelfde interesses heeft.

Ik zet nu vooral mezelf op de foto. In de toekomst zou ik vrouwen met een mooi verhaal op de foto willen zetten samen met de headwraps.

Wie of wat inspireert jou? Zowel gewoon als persoon, als voor het creëren van headwraps.
Ik heb vanuit huis altijd meegekregen dat je als vrouw zijnde sterk in je schoenen moet staan, dus voor mezelf beginnen was een logische stap. Vooral mijn oma en moeder inspireerde mij. Vandaar dat ik voor de naam Dyadya heb gekozen. Dit refereert naar dyadya uma, wat staat voor een sterke, onafhankelijke vrouw in het Surinaams.

Eigenlijk zijn de headwraps ook een verlenging van het zelfliefde proces. Ik had mijn laatste relaxer toen ik 18 was, dus vanaf dat moment was het echt zoeken. Ik heb het online moeten zoeken. Hoe ga ik natural? Welke producten moet ik gebruiken? Wat moet ik doen?

Had je altijd al de intentie om ooit een eigen bedrijf op te starten?
Ja, eigenlijk wel. Ik hield altijd al van mode en droomde van een eigen kledinglijn. Het was er eigenlijk altijd al. Maar alsnog was ik een beetje voorzichtig met risico’s nemen. Deze webshop kan ik op dit moment nog prima combineren met mijn studie Communicatiewetenschap. Als ik mijn studie heb afgerond hoop ik te kunnen gaan uitbreiden en kledingstukken toe te voegen aan de collectie.

Zou je ooit ook offline je headwraps willen verkopen, of wil je het voornamelijk in de online business houden?
In een ideale wereld ook offline, maar voorlopig hou ik het wel online.. Ik vind het leuk om zelf te winkelen, stoffen te voelen en gewoon die hele shopping experience te ervaren. Het is toch anders als je een stof kan vasthouden. Face-to-face contact met klanten zou ik geweldig vinden. Je krijgt dan meteen feedback terug. Ook kan je de klant beter adviseren en helpen met de styling van de headwraps. Met online is het altijd online, het is een foto en met één klik ben je klaar. In het echt kan je ook een praatje maken.

https://youtu.be/FXG-qlmexVY

 

Meer weten over DyaDya? Neem een kijkje op de website en shop je favoriete headwrap!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *